Система забезпечення якості вищої освіти

Система забезпечення якості вищої освіти в Економіко-технологічному інституті імені Роберта Ельворті

Відповідно до частини 2 статті 41 Закону України «Про освіту» від 5 вересня 2017 року № 2145-VIII складовими системи забезпечення якості освіти є:

  • система забезпечення якості в закладах освіти (внутрішня система забезпечення якості освіти);
  • система зовнішнього забезпечення якості освіти;
  • система забезпечення якості в діяльності органів управління та установ, що здійснюють зовнішнє забезпечення якості освіти.

Згідно з частиною 3 цієї статті система забезпечення якості в закладах освіти (внутрішня система забезпечення якості освіти) може включати:

  • стратегію (політику) та процедури забезпечення якості освіти;
  • систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання здобувачів освіти;
  • оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної (науково-педагогічної) діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників;
  • оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти;
  • забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи здобувачів освіти;
  • забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління закладом освіти;
  • створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

Інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами закладу освіти.

  • Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (ESG);
  • ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT). Системи управління якістю. Вимоги. Видання офіційне;
  • Положення про організацію освітнього процесу;
  • Положення про систему внутрішнього забезпечення якості вищої освіти;
  • Положення про проведення ректорського, директорського та деканського контролю якості знань студентів;
  • Положення грантові програми;
  • Положення про формування індивідуальної траєкторії навчання;
  • Положення про порядок переведення, відрахування, переривання навчання та поновлення здобувачів вищої освіти;
  • Положення про організацію та проведення опитування здобувачів вищої освіти;
  • Положення про академічну доброчесність;
  • Положення про моніторинг якості освіти;
  • Положення про порядок оцінювання знань студентів.

Цілі та завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти

 Основними цілями системи внутрішнього забезпечення якості освіти Інституту є:

  • Формування стійкої довіри до присвоєних Інститутом ступенів вищої освіти за всіма освітніми програмами в Україні та поза її межами;
  • Забезпечення і підвищення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти, їх відповідності національним ліцензійним умовам надання освітніх послуг, державним, європейським і міжнародним освітнім стандартам;
  • Забезпечення розуміння, врахування та узгодження потреб щодо надання освітніх послуг усіх стейкхолдерів;
  • Впровадження механізму самоаналізу як невід’ємного компоненту безперервного розвитку Інституту.

Завданнями системи внутрішнього забезпечення якості освіти Інституту є:

  1. Реалізація політики Інституту щодо забезпечення якості освітньої діяльності і вищої освіти, що передбачає:
  • планування якості освіти (визначення стратегії, політики, цілей та вимог до якості вищої освіти);
  • розроблення й оновлення нормативно-методичної бази  забезпечення якості освітньої діяльності і вищої освіти в Інституті;
  • підготовку пропозицій, рекомендацій щодо удосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти в Інституті;
  • координація роботи структурних підрозділів Інституту з питань якості освітньої діяльності та якості вищої освіти.
  1. Організація і здійснення моніторингу якості освітньої діяльності  і вищої освіти за такими напрямами:
  • якість організації освітнього процесу (якість проведення навчальних занять, якість функціонування освітнього середовища, задоволеність студентів викладацькою діяльністю науково-педагогічних працівників);
  • якість умов освітнього процесу (рівень підготовки абітурієнтів; кадрове, матеріально-технічне, інформаційне забезпечення, підвищення кваліфікації педагогічних, наукових і науково-педагогічних працівників);
  • якість результатів освітнього процесу (успішність здобувачів вищої освіти, рівень сформованості загальних і професійних компетентностей, працевлаштування випускників).
  1. Організація та проведення маркетингово-моніторингових та соціально-психологічних досліджень стейкхолдерів, а саме: цільових груп абітурієнтів, батьків, студентів, викладачів, випускників, роботодавців для визначення зовнішніх і внутрішніх вимог до якості освіти, напрямів удосконалення освітньої діяльності.
  2. Забезпечення функціонування та постійного удосконалення інформаційної системи Інституту для ефективного управління якістю вищої освіти:
  • створення інформаційного банку даних моніторингу якості освіти та освітньої діяльності в Інституті;
  • забезпечення ефективної системи запобігання та виявлення академічного плагіату в  наукових працях працівників Інституту і здобувачів вищої освіти;
  • інформування усіх зацікавлених сторін про стан якості освіти й освітньої діяльності Інституту через інформаційні ресурси.
  1. Аналіз та узагальнення стану якості вищої освіти та освітньої діяльності Інституту, що передбачає:
  • аналіз та узагальнення результатів моніторингу якості освітнього процесу;
  • аналіз результатів і підсумків навчання студентів та роботи атестаційних (екзаменаційних) комісій;
  • аналіз результатів рейтингового оцінювання професійної активності науково-педагогічних працівників, кафедр Інституту;
  • аналіз кадрового забезпечення та підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників, впровадження у діяльність Інституту досягнень науки світового рівня та інноваційних технологій навчання;
  • аналіз забезпечення освітнього процесу необхідними матеріально-технічними, інформаційними ресурсами;
  • внесення пропозицій та обґрунтування рекомендацій щодо поширення позитивних тенденцій у роботі структурних підрозділів з питань підвищення якості вищої освіти та усунення виявлених порушень і недоліків.

Вимоги до організації, функціонування та постійного вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти Економіко-техінологічного інституту імені Р. Ельворті встановлені «Положенням про внутрішнє забезпечення якості освіти», затвердженим рішенням Вченої ради від 08.05.2020 р., протокол № 10

Моніторинг якості

Моніторинг якості освітньої діяльності і вищої освіти в ЕТІ ім. Р. Ельворті здійснюється за такими напрямами:

  • якість організації освітнього процесу (якість проведення навчальних занять, якість функціонування освітнього середовища, задоволеність студентів викладацькою діяльністю науково-педагогічних працівників);
  • якість умов освітнього процесу (рівень підготовки абітурієнтів; кадрове, матеріально-технічне, інформаційне забезпечення, підвищення кваліфікації педагогічних, наукових і науково-педагогічних працівників);
  • якість результатів освітнього процесу (успішність здобувачів вищої освіти, рівень сформованості загальних і професійних компетентностей, працевлаштування випускників).

Для визначення зовнішніх і внутрішніх вимог до якості освіти, напрямів удосконалення освітньої діяльності, передбачене проведення маркетингово-моніторингових та соціально-психологічних досліджень стейкхолдерів, а саме:

  • студентів
  • викладачів
  • випускників
  • роботодавців
  • абітурієнтів
  • батьків абітурієнтів та студентів.

Академічна доброчесність

Загальні етичні принципи та правила поведінки учасників освітнього процесу ЕТІ ім. Р. Ельворті, політику і процедури забезпечення дотримання академічної доброчесності в Інституті встановлює Кодекс академічної доброчесності ЕТІ ім. Р. Ельворті, ухвалений рішенням Вченої ради від 17.03.2020 р., протокол № 8.

Перевірка на плагіат

В ЕТІ ім. Р. Ельворті  для перевірки академічних текстів на наявність некоректних запозичень використовуються сервіси StrikePlagiarism.

Обов'язковій перевірці на плагіат підлягають магістерські роботи студентів та наукові праці здобувачів вищої освіти і працівників університету (від статей до дисертацій та монографій).

Умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами

В Інституті створено всі необхідні умови для комфортного доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення. Порядок супроводу (надання допомоги) осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення у ЕТІ ім. Р. Ельворті регулюється відповідним Положенням.